Węzły przesiadkowe w Częstochowie gotowe – oddanie inwestycji i organizacja komunikacji miejskiej

W samo południe odbyła się w poniedziałek konferencja prasowa poświęcona organizacji węzłów przesiadkowych w Częstochowie, które będą służyć mieszkańcom miasta i regionu. Spotkanie odbyło się na terenie centrum przesiadkowego przy ul. Piłsudskiego, jednego z trzech wybudowanych. Na miejscu obecni byli m.in. prezydent miasta, Krzysztof Matyjaszczyk, wraz z zastępcą Piotrem Grzybowskim, przewodniczący częstochowskiej Rady Miasta, Zbigniew Niesmaczny oraz dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie, Joanna Holi – Sosnowska. Inwestycja zrealizowana w trzech lokalizacjach, którą symbolicznie oddano do użytku w centrum miasta, kosztowała 69 mln zł.

- Kończymy jedną z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w ramach programu Lepsza Komunikacja w Częstochowie. Będzie to udogodnienie nie tylko dla mieszkańców naszego miasta, ale i całego regionu. Wiemy, że codziennie do Częstochowy z okolic przyjeżdża do szkoły, pracy i w innych celach około 40 tys. osób. Dzięki tej infrastrukturze jest duża szansa, że część z nich przesiądzie się lub w ogóle zrezygnuje z przyjazdu prywatnym środkiem transportu na rzecz publicznego transportu zbiorowego lub alternatywnego środka transportu  – podkreślił prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk.

Inwestycja odmieniła okolice trzech dworców kolejowych w mieście: Raków, Stradom i Główny (Częstochowa Osobowa). W sąsiedztwie tego ostatniego, w Śródmieściu, do niedawna panował nieład, a ulica Piłsudskiego, przyległa do centrum przesiadkowego, daleka była od stanu technicznego z lat swojej świetności, kiedy nazywała się jeszcze ul. Dojazd. Przewodniczący Rady Miasta, Zbigniew Niesmaczny wskazał na to, że zakończona budowa poprawi komfort życia także miejscowych.

- Przy ul. Piłsudskiego bądź w jej obrębie żyje mnóstwo naszych mieszkanek i mieszkańców, droga łączy się z główną arterią centrum – aleją Najświętszej Maryi Panny, do której charakterem nawiązuje teraz ul. Piłsudskiego. To bardzo ważne, żeby żyło się im komfortowo i bezpiecznie, z dobrą ulicą, chodnikiem, drogami rowerowymi i zielenią. To wszystko dzięki temu zadaniu zostało tutaj wybudowane. Po za tym to pierwsze miejsce, które widzą po wyjściu z dworca od ul. Piłsudskiego podróżni. Ważne, żeby przyciągało, jak teraz, a nie odpychało, jak wcześniej – powiedział Zbigniew Niesmaczny.

Od wtorku (26.01) z infrastruktury centrum przesiadkowego przy ul. Piłsudskiego zaczną korzystać pasażerowie publicznego transportu zbiorowego, w tym przede wszystkim częstochowskiego MPK.

Szczegóły w linku

Zmiana trasy linii nr 18, 30 i 33 od wtorku 26 stycznia 2021 r.

Szczegóły budowy i organizacja centrum przesiadkowych w Częstochowie

Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i współpracę firmie realizującej budowę inwestycji, Przedsiębiorstwu Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego

Widok na węzeł przesiadkowy przy ul. Piłsudskiego w Częstochowie
Widok na węzeł przesiadkowy przy ul. Piłsudskiego w Częstochowie
Widok na węzeł przesiadkowy przy ul. Piłsudskiego w Częstochowie
Widok na węzeł przesiadkowy przy Skwerze Junaków w Częstochowie
Widok na węzeł przesiadkowy przy Skwerze Junaków w Częstochowie
Widok na węzeł przesiadkowy przy dworcu Stradom
Widok na węzeł przesiadkowy przy dworcu Stradom
Widok na węzeł przesiadkowy przy dworcu Stradom
Widok na nowo powstałe rondo przy dworcu Stradom
Konferencja prasowa, w której udział wzięli Prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk, dyrektor MZDiT, Joanna Holi – Sosnowska, Zastępca Prezydenta Miasta, Piotr Grzybowski oraz Zbigniew Niesmaczny, Przewodniczący Rady Miasta Częstochowy
Wróć do początku strony