Więcej operatorów płatności mobilnych i miejsc postojowych w częstochowskiej SPP

Częstochowski MZD informuje, że jako pierwsze miasto w Polsce, Częstochowa może zaproponować kierowcom wybór spośród aż siedmiu operatorów płatności mobilnych, u których można wnosić opłaty za postój w Strefie Płatnego Parkowania.

Tego typu forma bezgotówkowych transakcji jest wygodną i komfortową opcją zarówno dla przyjezdnych, jak i mieszkańców poruszających się po centrum miasta. Kolejnym, siódmym już operatorem takich płatności będzie Flowbird (wcześniej w tym roku dołączył do tego grona jeszcze CPG).

Wnoszenie opłat w/w sposobem jest dużo wygodniejsze dla użytkownika. Nie musimy szukać parkomatu, ani obawiać się ewentualnej kolejki do takiego urządzenia (opłaty można dokonać będąc w samochodzie, bez ryzyka natrafienia na kontrolę podczas przedłużającego się pobytu przy parkomacie).

Jakie są główne zalety płatności mobilnych?

  • · nie musisz mieć przy sobie bilonu ani karty płatniczej,
  • · nie przepłacisz - aplikacja mierzy czas postoju, dzięki czemu płacisz dokładnie tyle, ile trwało parkowanie (konkretny czas, bez żadnej zbędnej nadpłaty),
  • · nie musisz się martwić o bilety - wystarczy, że raz umieścisz identyfikator konkretnej usługi na szybie, a kontroler zawsze będzie wiedział, że korzystasz z jednej z aplikacji (preferowana jest naklejka wewnątrz pojazdu)
  • · nie musisz wracać do samochodu aby przedłużyć parkowanie,
  • · dzięki aplikacji parkowanie i zapłata za usługę zajmą Ci tylko kilkanaście sekund.

Aby zapłacić mobilnie, kierowcy mają do dyspozycji siedem aplikacji dostępnych m.in. pod adresami internetowymi operatorów: www.skycash.com, www.mpay.pl, www.pango.pl, www.electronicparking.pl, www.mobilet.pl, www.cityparkinggroup.pl  oraz www.flowbird.pl 

Można je ściągnąć z danej strony lub wyszukać w jednym ze sklepów internetowych z aplikacjami. Po automatycznej instalacji należy założyć konto oraz podpiąć kartę płatniczą lub zasilić je daną kwotą. Płatności mobilne cieszą się stale rosnącą popularnością wśród częstochowian. W zeszłym kwartale, co szósty użytkownik kupujący jednorazowy bilet postoju w SPP nabył go z wykorzystaniem jednej z platform do transakcji mobilnych.

Strefy Płatnego Parkowania znajdują się praktycznie we wszystkich polskich miastach. Niestety, nie ma takiej aplikacji, która by swoim zasięgiem objęła cały kraj, tzn. umożliwiałaby wnoszenie opłat w każdej płatnej strefie w Polsce. Oznacza to, że poszczególne aplikacje pozwalają na opłacanie parkowania w niektórych tylko miastach, a jeżeli ktoś często podróżuje, powinien mieć ich na smartfonie kilka. Na stronach operatorów jest wykaz miast, w których jest dostępna dana aplikacja. Częstochowski MZD pod tym względem daje kierowcom możliwość największego wyboru.

Warto podkreślić, że oprócz poprawy dostępności opłat za postój, stale poprawia się także dostępność miejsc do parkowania w Strefie Płatnego Parkowania. Dzięki aktualnie trwającym inwestycjom kolejnych kilkanaście miejsc postojowych powstanie jeszcze do końca tego roku przy ulicach: Wilsona, Żwirki i Wigury, Słowackiego i Dąbkowskiego. Aktualnie w SPP do dyspozycji jest ponad 3500 miejsc postojowych. Przypomnijmy, że w tym roku wymienionych i dokupionych zostało także łącznie 160 parkomatów na terenie Strefy Płatnego Parkowania. Wszystkie oprócz standardowej, umożliwiają płatność bezgotówkową.

Informacje na powyższe tematy i każdy związany ze Strefą Płatnego Parkowania w Częstochowie znajdziecie w linku https://mzd-czestochowa.bip.net.pl/kategorie/52-strefa-platnego-parkowania

Wróć do początku strony